5 BRUIKBARE TIPS VOOR LINKEDIN

De company page op LinkedIn is een belangrijk kanaal om de activiteiten van jouw bedrijf kenbaar te maken. Je kunt er informatie delen, de interactie aangaan met jouw volgers en het is een mooie manier om het bedrijf letterlijk gezicht(en) te geven. Let hier wel op dat de LinkedInprofielen van je medewerkers goed en volledig zijn ingevuld, dus ook gekoppeld aan jouw company page. Weinig bedrijven maken hier maar gebruikt van en daarom deze 5 tips om meer uit je LinkedInbedrijfspagina te halen

1. Showcase pages
Met een showcasepagina kunt u de aanwezigheid van uw bedrijfspagina uitbreiden en uw boodschap op een specifieke doelgroep richten.

Maak een pagina voor elk aspect van uw bedrijf met een eigen boodschap en doelgroep. Hiermee stelt u LinkedIn-leden in staat specifieke aspecten van uw bedrijf te volgen. Deel hierin gerichte content en bouw relaties op met specifieke doelgroepen

linkedin showcase

Heb je veel te vertellen? Geen nood! Een bedrijf kan tot 10 showcase-pagina’s aanmaken op 1 company page.

2. Banner
De banner op een LinkedIn company page is hoogstwaarschijnlijk het eerste wat een bezoeker ziet, maar wordt vaak verre van optimaal benut. Gebruik dit beeld om de uitstraling van je bedrijf te tonen of waarom zou je dit beeld niet gebruiken om op te roepen tot actie of een actueel item onder de aandacht te brengen? In de praktijk zien we namelijk dat de banner eenmalig wordt ontworpen en vervolgens niet meer wordt aangepast. Toch kan het interessant zijn om deze af en toe te wijzigen.

Voorbeelden
Zet bijvoorbeeld, het evenement dat jullie binnenkort organiseren in de spotlight!

Of maak stel je nieuwe collega voor in deze banner… Er zijn legio mogelijkheden om je banner in te zetten, let wel op dat je zijn een actie waar een datum aan gekoppeld is, dat je deze niet laat overschrijden. Niets is zo stom als een evenement aankondigen dat vorige week heeft plaatsgevonden!

Ook als je veel vacatures hebt, kun je ervoor kiezen om ze in de banner op te nemen. Gemiddeld is namelijk 58% van de volgers van een company page hierin geïnteresseerd.

Tot slot, in de banner hoef je niet prominent je logo te laten terugkomen. Deze staat er namelijk al vlak boven. Waar je wel aan kunt denken, is bijvoorbeeld je website terug te laten komen of een telefoonnummer. Waar wil je de bezoeker uiteindelijk hebben?

3. Notificaties
Vergeet niet je notificaties bij te houden van je company page. Zodra er vragen of reacties zijn, reageer dan zo snel mogelijk. Niets is zo dodelijk als onbeantwoorde vragen!

4. Jouw volgers
Kijk regelmatig naar de analytics van je company page. Hoe vaak is de pagina bekeken? Hoeveel volgers zijn er bijgekomen?

linkedin bereik engagement

Kijk vooral goed naar de visitor– en follower demographics. Deze staat standaard op het senioriteitsniveau, maar je kunt ook zien uit welke branche men afkomstig is en welke functies men bekleedt. Komen deze gegevens overeen met de doelgroep die je voor ogen hebt? Zo nee, dan is het aan te raden om goed te kijken naar jouw eigen activiteiten. Biedt je jouw doelgroep wel de juiste/genoeg informatie?

afbeelding1

Vraag maar raak
Als je nog geen duizenden volgers hebt, kan het ook lonen om je volgers te bekijken. Dit doe je door rechtsboven op het aantal volgers te klikken.

linkedin volgers

Loopt de lijst door en neem eens contact op met een aantal van hen. Hoe zijn zij bij jouw bedrijf terecht gekomen? Wat verwachten ze voor informatie? Uit eigen ervaring kunnen we zeggen dat dit tot zeer interessante gesprekken kan leiden!

5. Campagnes
Veel bedrijven steken wel geld in Facebook advertising, maar via LinkedIn gebeurt dit nog heel weinig. En dat is best jammer, want zeker voor B2B-bedrijven zijn er genoeg kansen! Je kunt namelijk, vanuit je company page, heel gericht bekendheid creëren voor jouw activiteiten, je relevante bereik vergroten en last but not zeker niet least, leads genereren. LinkedIn advertising is zeker niet alleen weggelegd voor de grote multinationals, ook mkb-bedrijven kunnen heel effectief campagnes inzetten op LinkedIn.

Ik hoop dat we jullie hier weer een beetje op weg hebben geholpen met deze LinkedIn tips. Zie onze andere blogs voor nog meer tips op het gebied van social media. www.socialconcept.nl/blog

 Laat uw social media GRATIS analyseren