Facebook leadAds

Slechts een paar tikken kunnen leiden tot grootse dingen

We leven in een tijd waarin alles snel en makkelijk moet. Als we te veel handelingen moeten uitvoeren, wordt het ons te ingewikkeld en haken we gewoon af. Facebook LeadAds biedt hiervoor een even simpele als doeltreffende oplossing.

In het verleden moest de klant eerst op een advertentie klikken, vervolgens op de link naar jouw website, van daaruit zijn gegevens achterlaten om dan uiteindelijk de gewenste informatie te ontvangen. Een wel erg omslachtig manier om aan informatie te komen, helemaal als ze dat op een mobiel moeten doen. Als ze te veel handelingen uit moeten voeren, haken mensen halverwege af of worden ze door iets anders afgeleid. Vervolgens vergeten ze de procedure af te maken. Resultaat: wel veel clicks, maar te weinig conversie.

 

Facebook LeadAds
Als je je advertentie plaatst via Facebook LeadAds, worden alle gegevens van de geïnteresseerde klant vanzelf ingevuld zodra jouw klant op de button van de advertentie klikt. Facebook haalt deze informatie direct uit zijn of haar account. De klant hoeft alleen nog maar op verzenden te klikken. Klaar!

Hierdoor kan de klant snel reageren op iets waarin hij interesse heeft. Jij ontvangt direct alle gegevens van jouw nieuwe klant in een overzichtelijk bestand. Dit bestand kan je koppelen aan jouw CRM-systeem en vervolgens direct door jouw verkoopafdeling te laten opvolgen. Of je doet dit natuurlijk zelf. Gewoon het bestand downloaden in Excel en je klant benaderen. Hoe makkelijk wil je het hebben?

Kosten
De kosten van een advertentie via Facebook LeadAds zijn relatief laag, omdat je heel gericht jouw doelgroep kunt benaderen en direct to-the-point kan komen bij jouw klanten. Afhankelijk van jouw doelgroep, product of dienst en hoe jij je campagne inricht, is een bedrag van € 3,50 per lead zeker geen uitzondering.

 

Auteur: Fred Scholten, directeur SocialConcept